Sorompókról
A sorompórúd
A sorompórúd, gyors sorompókhoz 3-4 méteres. Standard sorompókhoz alkalmaznak akár 6-7 méterest is. A 4 méteres és az ennél hosszabb karoknál tartóvillát kell alkalmazni, ami lehet földre rögzített és a sorompórúd végére erősített, mozgó kivitelű. A nagyobb zártság érdekében, valamint a személyi átjárás nagyobb korlátozására úgynevezett szakállat is tehetünk a rúd aljára. A sorompórúdra ferde sávozású piros-fehér fényvisszaverő matricát kell felrakni. Ennek alkalmazásával meszsziről is lehet látni a sorompó nyitott vagy zárt állapotát. Újabban egyre több parkolóház épül, ahol magassági korlátozások vannak a felnyitott sorompóra. Ilyen esetekre fejlesztették ki a csuklós sorompókart. Ez a speciális sorompókar, lecsukott állapotban úgy néz ki, mint a normál 3 méteres kar. Amikor felnyílik, a kar közepén lévő speciális csuklóra eső forgásponton megtörik. Ezért a sorompórúd csuklón túli része mindig vízszintesen marad. Így akár 2,7 méter belmagasságú helyiségben is telepíthető. A sorompórúd aljára kell felszerelni az egyik legfontosabb biztonsági berendezést, a nyomásérzékelő gumiszegélyt. Ez egy különleges profilú lágy gumicső. Az egyik végét le kell zárni, a másik végébe pedig be kell illeszteni a nyomásérzékelő patront. Amikor ez a gumiszegély benyomódik, a nyomásérzékelő megszakít egy kontaktust, és ezzel blokkolja a vezérlést.
Egy sorompóval szemben követelmény, hogy pár másodperc alatt nyisson ki. Legyen képes érzékelni az elé álló, valamint az áthaladó gépkocsit.
Lecsukás közben érzékelje, ha valami a mozgó sorompórúd alatt van, és azonnal állítsa le a folyamatot.
A sorompó fő részei:
- tartószekrény a mechanikával
- sorompórúd
- vezérlés
- biztonsági eszközök